שלושת המזונות המשפיעים ביותר על איכות השינה

מה לא לאכול לפני השינה

לילה טוב הגיע זמן לישון. מתארגנים לשינה לא רק מבחינת רעש, אור, טמפרטורה – אלו הם שלושה היבטים סביבתיים ידועים המשפיעים על איכות השינה שלנו .אבל, לא רק הסביבה החיצונית משפיעה אלא גם מה שאנו אוכלים לפני השינה. כן, זה נכון ומתברר שיש בהחלט מאכלים מסוימים שיש להימנע מהם לפני השינה אם אתם רוצים לישון לילה שלם ולקום מלאי אנרגיה ולא עייפים.
במאמר שלפנינו נבין כיצד אוכל משפיע על האופן שבו אנו ישנים ונלמד ממה להמנע ומה הם שלוש המזונות הגרועים ביותר לאכילה לפני השינה.

אז איך זה בא לידי ביטוי

לא משנה כמה אתה עייף, בסופו של דבר גופך מחליט מתי אתה נרדם וכמה טובה תהיה השינה שלך. אזור שיש לו משקל רב בנושא הזה, הוא מערכת העיכול שלנו. לעתים אנו מתפתים לצרוך מזונות עשירים וכבדים בסמוך לשינה, אבל אז מתחילים להרגיש כבדים ומתקשים לישון. הזמן עובר ואיכות השינה שלנו מושפעת מכך.

מחקרים מראים שבעיות בשינה הם גורם אשר עלול להוביל אתכם לפתח חשקים לג'אנק פוד ומזונות לא בריאים ביום המחרת בכדי לשמר את רמת האנרגיה בגוף למשך היום. לכן, בהתחשב בעובדה שלבחירות המזון הליליות שלנו יכולות להיות השלכות בריאותיות מתמשכות, חשוב שנכיר את רשימת המזונות המומלצת להמנע מהם לפני שינה.

שוקולד

לפני שאתה מתפתה לנשנש חטיף שוקולד, ארטיק שוקולד או קובייה שוקולד קטנה ו"תמימה" לפני השינה, דע זאת: שוקולד עמוס סוכר, מה שעלול להשפיע לרעה על איכות השינה או על היכולת להרדם בכלל. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Sleep Medicine מצא כי המשתתפים שאכלו יותר סוכר ושומנים רוויים חוו שינה פחות עמוקה והתעוררו יותר לאורך כל הלילה. השוקולד מכיל גם מעט קפאין, שיכול גם הוא לעורר את מערכת העצבים ולהשאיר אותך ער למשך שעות.

פרלין שוקולד

המבורגר

רופאים ממליצים להימנע ממאכלים הגורמים לצרבת כולל כל דבר מטוגן או שומני בסמוך מדי לשעת השינה. המרכיב העיקרי בארוחה בשרית כזו שפוגע בשינה, הוא תכולת השומן הגבוהה שמפעילה את ייצורן של חומצות עיכול בבטן ומובילה להחזר ושטי (רפלוקס) וצרבות.

המבורגר

פיצה

אחת הארוחות הקלאסיות ביותר, פיצה, היא למעשה לא האפשרות הטובה ביותר לנשנוש לפני השינה – לא משנה כמה היא טעימה. גבינה היא עשירה בשומן ורוטב עגבניות הוא חומצי, מה שהופך את המאכל הפופולרי הזה בשעות הלילה המאוחרות בדיוק לדבר הלא נכון לאכול לפני השינה.

מגש פיצה

אז מה כן לאכול לפני השינה? התשובה עלולה להפתיע אתכם

כדי להימנע מצרבת לילית שעלולה למנוע ממך לישון טוב בלילה ואת תחשות הכבדות ,הרופאים מציעים להפוך את ארוחת הצהריים לארוחה הגדולה ביותר במשך היום ולהפסיק לאכול שלוש שעות לפני השינה. אכלו ארוחות קטנות במהלך היום ולפני שתלכו לישון ואתם רעבים תנשנשו ירק או מעדן.
כלומר השאלה היא לא מה – אלא מתי.

 

ההמלצה היא לא לצרוך מאכלים שמספקים לנו ערך תזונתי מועט או חסר. מדובר בעיקר במאכלים שיש בהן הרבה קלוריות ריקות שהמקור שלהן הוא בסוכר ובשומנים מוקשים. אלו מאכלים שמומלץ שלא לצרוך כמה שעות לפני השינה ובכלל. כך שאם ניתן להימנע מהם לחלוטין, עדיף לעשות כך.

אם אתם מרגישים רעבים לפני השינה והבטן ממש מקרקרת, אין צורך להימנע מאכילה באופן מוחלט. ניתן לאכול ירקות מכיוון שהם מקור מעולה לויטמינים ומינרלים ולא פעם הם עוזרים לגרום לתחושת שובע זמנית עד שהולכים לישון. אם כבר החלטתם לאכול לפני השינה, עדיף שזה יהיה משהו בריא ומזין.

ככלל, לא מומלץ לצרוך מאכלים עתירי שומן באופן כללי ולפני השינה בפרט, עדיף להימנע מצריכה של מאכלים כאלו. במקרה שאין ברירה, עדיף לבחור בגרסאות של מאכלים דלי שומן וסוכר או מאכלים עם שמנים טובים כמו שמן זית, שמן קוקוס ועוד.

מומלץ להימנע מצריכה של מאכלים אשר מעורב בהם אלכוהול לפני השינה. ההמלצה הרווחת היא להימנע ממאכלים מסוג זה באופן כללי אם ניתן וגם לפני השינה בפרט על מנת לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה עם משקל בריא ותקין.

תוכן עניינים