דיאטת פחמימות – החלום בהתגשמותו?

מי היה מאמין שניתן לרדת במשקל על ידי אכילה של כריכים? אנחנו בטוח לא, אבל מסתבר שיש טרנד חדש (יחסית) בשמי הדיאטות והוא נקרא דיאטת פחמימות. מדובר בתזונה שמנפצת הרבה מיתוסים אך כיצד ניתן לבסס את התפריט על אכילת סנדוויצ'ים בלבד והאם השיטה טובה לכל אחד?
על כך במאמר הבא.

דיאטת פחמימות – מה זה ואיך היא עובדת?

הינה תזונה אשר מתבססת על צריכה מוגברת של… ניחשתם נכון: פחמימות. בתזונה מבוססת פחמימות כ – 60 אחוז מכלל הקלוריות שאנו צורכים מגיעים ממזונות פחמימתיים.

ודאי שמעתם כבר על "דיאטת הלחם" המפורסמת, שהיא אחת מן הדיאטות הכי מוכרות בעולם בהקשר לתזונה מבוססת פחמימות.

דיאטת פחמימות

לא על הלחם לבדו – מה בעצם אוכלים בדיאטה כזאת?!

דיאטת הלחם , מבוססת על אכילה של סנדויצ'ים על בסיס לחם קל עם מגוון ממרחים בריאים. בנוסף, חשוב לשלב בתפריט הרבה ירקות ולשתות הרבה מים.
התפריט היומי בדיאטת הפחמימות נשען על ארוחות קטנות המפוזרות לאורך כל היום, במרווחים של בין 3 ל – 4 שעות. הקו המנחה בדיאטת כזאת הוא לצרוך ארוחות קטנות בפרקי זמן קבועים כאלו, ללא קשר לתחושת הרעב שלכם, כאשר קיימת הבחנה בין פחמימות פשוטות לפחמימות מורכבות. ההמלצה היא כמובן לצרוך לא רק כריכים אלא פחמימות מורכבות באופן כללי, ממקורות כמו לחמים מדגנים מלאים, דייסת שיבולת שועל, אורז מלא וכדומה.

להיגמל מגלוטן

דיאטת פחמימות – למה זה מצליח?

ההקפדה על צריכה של מנות קטנות של פחמימות בתדירות קבועה של אחת למספר שעות,
נובעת מהצורך לשמור על רמות מאוזנות של אינסולין וסרוטונין בדמנו. זה מבטיח כי תחושת השובע תלווה אותנו לאורך פרק זמן ממושך, הצורך שלנו במתוקים וחטיפים יפחת ומצבנו הנפשי יהיה משופר.

מה היתרונות של דיאטה מסוג זה?

היא דיאטה שנוח לחיות איתה וקל להתמיד בה, בהתחשב בפשטות התפעולית של הכנת כריכים. זו תכנית ההרזיה המושלמת לאנשים בעלי לוח זמנים עמוס מאוד או כאלו שמבלים פרקי זמן ממושכים מחוץ לבית. הטרחה היא מינימלית וזה לא בא על חשבון הסיפוק מהאוכל או השובע. דיאטת הפחמימות היא אידאלית עבור אנשים שמעריכים פשטות וארוחות קלות.

דיאטת הלחם – איפה הקאץ'?

כמו כל שיטה לירידה במשקל, עובדת על כל אדם באופן שונה. הסיבה לכך היא  שמנגנון חילוף החומרים של כל אחד הוא אחר, וכן התפקוד הכימי של המוח. יתרה מכך, לא כולם אוהבים לחמים קלים וזה עשוי להקשות על אנשים מסוימים לממש את תכנית התזונה הזו בצורה בריאה ונכונה.

בנוסף, דיאטת "לחם"  הינה דיאטה עם הגבלה קלורית, מה שעלול להוביל לחוסרים תזונתיים בויטמינים, מינרלים וברזל בגופו של האדם שמיישם את תכנית ההרזיה. את החוסרים הללו חשוב מאוד להשלים בעזרת שימוש בתוספי תזונה מתאימים.

דיאטת פחמימות, בניגוד למה שניתן היה לחשוב, היא דיאטה שמבוססת על צריכה גבוהה של פחמימות. זוהי דיאטה שהחלה להיות נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, והיא האנטי-תזה של דיאטות רבות אחרות שמתבססות על צריכת קלוריות דלה או הימנעות טוטלית מצריכת פחמימות.

דיאטת פחמימות אמנם מבוססת על אכילת פחמימות, אך לא מדובר בכל סוג של פחמימות – אלא בצריכה של סנדוויצ'ים שעשויים מלחם קל, שבהם מורחים ממרחים בריאים בלבד (ולא למשל סנדוויץ' עם שוקולד למריחה). במהלך הדיאטה חשוב לשלב גם צריכה מוגברת של ירקות, וכן לשתות מים בכמות גדולה.

במידה ומבצעים את הדיאטה בצורה נכונה, שהיא למעשה צריכת מנות קטנות מדי מספר שעות, ניתן להצליח בדיאטה ולהשיל לא מעט קילוגרמים מהמשקל. על מנת לשמר את תוצאות הדיאטה לאורך זמן, מומלץ לבצע דיאטה מבוקרת והדרגתית, ולאפשר לעצמכם לחטוא מדי פעם בארוחה "אסורה".

דיאטת פחמימות מבוססת על אכילת מנות קטנות של סנדוויצ'ים העשויים מלחם קל. לא לכולם מתאים תפריט שמורכב בצורה כזו לאורך זמן, ולכן התפריט של דיאטת הפחמימות לא יתאים לכולם. כמו כן, חשוב לשלב במהלך הדיאטה גם אכילת ירקות ולקיחת תוספים שונים, כמו ברזל, ויטמינים ומינרלים.

תוכן עניינים