איך לקבל את הסידן הדרוש לך במהלך ההריון

איך לקבל את הסידן הדרוש במהלך ההריון

סידן. אנחנו שומעים עליו כבר מגיל קטן ועל החשיבות שלו. כולנו זקוקים למינרל חיוני זה בכל יום. מלבד בניית שיניים ועצמות, סידן גם שומר על הדם והשרירים בתנועה ועוזר למערכת העצבים להעביר מסרים מהמוח לשאר חלקי הגוף. במיוחד בזמן ההריון, גופך עובר שינויים רבים והמוכר בינהם הוא מעבר הסידן מהעצמות או השיניים שלך לעובר שברחמך.
לכן אם את רוצה שהעצמות והשיניים שלך יישארו חזקות גם בזמן שהעובר מתפתח בתוכך והן לאחר הלידה, כנראה שתצטרכי לספק לגופך תגבורת של סידן במהלך ההריון.

גופך אינו יכול להכין סידן בעצמו, לכן עליך להשיג אותו ממזון או מתוספי מזון. בזמן הריון, ההמלצה היא לפחות 1,000 מ"ג סידן בכל יום לאדם בוגר, ולצעירים יותר לפחות 1,300 מ"ג סידן בכל יום.

איך נצרוך יותר סידן במהלך ההריון

צריכת סידן תגיע מאכילה של מוצרים עתירי סידן אשר נמצאים במזונות כמו חלב, גבינה ויוגורט יש כידוע לכולם סידן. אולם ישנם מקורות רבים מהצומח שמכילים סידן באופן טבעי כמו סויה ומוצריה שהם מטבעם עשירים מאוד בסידן, ולעתים קרובות מוצרי סויה כמו משקאות סויה או טופו מועשרים בתוספת בסידן.בירקות ירוקים כהים ועלים יש גם סידן אך בכמויות הרבה יותר קטנות, אולם טחינה היא כוכבת אמיתית בכל הקשור לאספקת סידן ובפרט טחינה גולמית משומשום מלא. גם בתפוזים יש סידן בכמות יפה עם פוטנציאל ספיגה גבוה.

הסידן הדרוש במהלך ההריון

מה חשוב לדעת על תוספי סידן

אם ישנה אלרגיה לחלב פרה, או רגישות ללקטוז או בעלי אורח חיים טבעוני, הרופא המטפל עשוי להמליץ ​​על תוסף סידן. תוספי סידן מגיעים בשתי צורות: קרבונט וציטראט. סידן פחמתי (קרבונט) פחות יקר ועובד הכי טוב אם לוקחים אותו עם אוכל. סידן ציטרט עובד באותה מידה עם אוכל או על בטן ריקה .

תוספי סידן רבים מכילים גם ויטמין D המסייע לגופנו לספוג סידן. חשוב להגביל את צריכת תוסף הסידן למינון של עד 500 מ"ג בכל פעם.

הסידן הדרוש במהלך ההריון

תופעות לוואי פוטנציאליות של תוספי סידן

תוספי מזון עשויים לגרום לתחושת נפיחות, גזים או עצירות. לכן במהלך ההריון מי שסובלת מכך נסי לקחת את תוסף הסידן עם המזון, או לדבר עם הרופא שלך על נטילת תוסף סידן מסוג אחר או מותג אחר. יותר מדי סידן עלול לגרום לאבנים בכליות ולמנוע מגופך לספוג אבץ וברזל, שחיוניים גם הם לשמירה על בריאותך. בזמן שאת בהריון, אל תיקחי יותר מ – 2,500 מ"ג סידן בכל יום.
אם את מודאגת מן האפשרות שאת נוטלת יותר מדי סידן, דברי עם הרופא שלך לפני שתבצעי שינויים.

הסידן הדרוש במהלך ההריון

 

מקורות ממולצים לסידן אשר תוכלי לצרוך במהלך ההריון כוללים בין היתר מוצרים חלב כמו: חלב, גבינה ויוגורט, עלים ירוקים כמו: קייל, תרד, ומזונות מועשרים כמו: מיץ תפוזים וחלב סויה. ניתן לצרוך סידן ברמה גבוה יותר מבדרך כלל גם בסוגים מסוימים של דגים כמו: סרדינים, סלומון, ניתן גם לאכול סוגים שונים מאכלים כמו טופו ושקדים למי שמקפיד על תזונה צמחונית.

בעת תהליך ההתפתחות של העובר בזמן ההריון, זקוק העובר לסידן שאותו הוא צורך דרך האם על מנת שיוכל להתפתח בצורה טובה ותקינה. בעזרת הסידן מפתח העובר את העצמות, השיניים, הלב, השרירים וכן גם מסייע לו לפתח קרישת דם וקצב לב תקין. מכאן ניתן להסיק שלסידן יש חשיבות רבה במהלך ההריון.

בזמן ההנקה, יש לצרוך את כמות הסידן המומלצת ליום על מנת לשמור על הרכב החלב ועל בריאותה של האישה בזמן ההיריון. במידה והאישה המניקה לא צורכת מספיק סידן, איכות החלב אמנם לא תפגע, אך הגוף ישלים את החסר ממאגר הסידן שבעצמותיה.

על מנת להגיע לכמות מספקת של סידן כל יום במהלך ההיריון (מוערכת ב- 1,000 מיליגרם ליום מעל גיל 18), יש לצרוך מזונות שעשירים בסידן – כמו למשל מוצרי חלב (חלב ניגר, יוגורט, גבינה לבנה, קוטג'), או לקחת תוספי סידן שמסייעים גם בספיגת הסידן.

תוכן עניינים